Koninklijke Grolsch introduceert Viper: de nieuwe hard seltzer in fles en blik

31 december 2020

Vanaf maart 2021 brengt Koninklijke Grolsch - onderdeel van Asahi - een hard seltzer onder het merk Viper op de markt. Dit is de eerste hard seltzer in Nederland die naast blik ook in fles verkrijgbaar is. Het drankje wordt op een natuurlijke, traditionele manier gebrouwen in de bekende Pilsen brouwerij in Tsjechië.  

Laag in alcohol en fris van smaak

Viper Hard Seltzer is een heldere, licht alcoholische drank, gemaakt van natuurlijke ingrediënten. Het bestaat uit bruiswater, alcohol en een fruitsmaak. Viper is een gebrouwen hard seltzer, beschikbaar in de smaken lime en cranberry en bevat geen conserveringsmiddelen en kunstmatige kleur- of zoetstoffen.
‘Hard seltzer is al een tijd enorm populair in Amerika en heeft inmiddels ook de overstap gemaakt naar Europa’, vertelt Yara Pelzer, Brand Manager Viper Nederland. ‘Wij willen graag aansluiten op deze trend. Viper smaakt verfrissend als een sprankelend water met een vleugje limoen- of cranberrysmaak, maar heeft een verrassende ‘bite’ vanwege de aanwezigheid van 4% alcohol. Speciaal voor een generatie die bewust wil genieten’, aldus Pelzer. 

Blik en fles met eigentijds ontwerp

Naast blik kiest Viper ervoor om het product ook in fles aan te bieden. ‘Dit is een bewuste keuze’, vertelt Yara Pelzer. ‘Dit drankje leent zich namelijk uitstekend voor horeca en retail, waarin de Nederlandse consument relatief vaak uit een glazen flesje consumeert in plaats van een blik.' Viper Hard Seltzer zal vanaf maart 2021 verkrijgbaar zijn.

Altijd op de hoogte blijven?