ZuivelNL presenteert jaarverslag 2022

8 juni 2023 Redactie BeverageNL Pixabay

Na sterke bezuinigingen en aanpassingen in 2021 is ketenorganisatie ZuivelNL financieel en organisatorisch weer op orde. Dat blijkt uit de presentatie van het jaarverslag tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) op 7 juni.

“ZuivelNL biedt een platform voor afstemming tussen onze ledenorganisaties in de belangrijke discussies die op dit moment lopen over de toekomst van de zuivelsector”, zegt voorzitter Arjan Schimmel, die tijdens de vergadering werd herbenoemd. “Dat bevordert het gesprek met elkaar en, indirect, dat met de overheid en andere partijen. Met een sterk en zoveel mogelijk op elkaar afgestemd geluid vanuit de sector kunnen we meer bereiken.”

Jaarrekening 2022

De leden van ZuivelNL keurden de jaarrekening 2022. De ketenorganisatie sloot 2022 af met een algemene reserve van 2,2 miljoen euro. Daarnaast werkten het bestuur, de directie en het team van ZuivelNL afgelopen jaar verdere professionalisering. De financiële processen zijn verder geoptimaliseerd, met onder andere een meer planmatige aanpak van het begrotingsproces en de financiële verslaglegging.

ZuivelNL

ZuivelNL is de ketenorganisatie van de Nederlandse zuivelsector, gericht op het financieren en initiëren van onderzoek & innovatie in de melkveehouderij en zuivelketen, het financieren en het faciliteren van de ontwikkeling en het programmamanagement op het gebied van duurzaamheid en diergezondheid & dierenwelzijn. Aan de Algemene Ledenvergadering nemen leden  Dutch Dairymen Board (DDB), LTO Nederland, Nederlandse Melkveehouders Vakbond (NMV) en de Nederlandse Zuivel Organisatie (NZO) deel, naast verschillende partners van ZuivelNL.

Bron: ZuivelNL

Altijd op de hoogte blijven?