Top 3 artikelen BeverageNL april 2024

7 mei 2024 Pexels
Consumenten kiezen steeds vaker voor water en zero dranken, mede-eigenaar worden van brouwerij Jopen en waar moet de drankenbranche voorjaar 2024 naar toe? Wat waren de afgelopen maand de meest gelezen artikelen op BeverageNL? Dit is de top drie van april 2024.

1. Consumenten kiezen steeds vaker voor water en zero dranken

In 2022 kregen consumenten 34,1% minder calorieën binnen via frisdranken, waters en siropen ten opzichte van 2012. Ook de Voedselconsumptiepeiling van het RIVM laat zien dat de gemiddelde consumptie van suikerhoudende dranken de laatste jaren sterk is afgenomen. Consumenten zien deze ontwikkeling ook terug in het schap, zo blijkt uit het Frisse Dranken Onderzoek.

Naar het artikel

2. Mede-eigenaar worden van brouwerij Jopen

Liefhebbers krijgen de kans mede-eigenaar te worden van bierbrouwerij Jopen. De Haarlemse brouwerij lanceerde een crowdfundingcampagne waarbij geïnteresseerden certificaten van aandelen kunnen kopen. Met de opbrengst wil Jopen inzetten op groei en verduurzaming.

 

Naar het artikel

3. Waar moet de drankenbranche voorjaar 2024 naar toe?

Op vakbeurzen vinden professionals de laatste trends en innovaties. Dit voorjaar staan er weer veel vakbeurzen op de planning die in interessant zijn voor de drankenbranche. Waar moet professionals uit drankenindustrie heen voor kennis en inspiratie?

Naar het artikel

Altijd op de hoogte blijven?