Soof Drinks start bewustwordingscampagne over ingrediënten frisdrank

26 januari 2023 Redactie BeverageNL
Foto: Soof Drinks

Soof Drinks startte onlangs een bewustwordingscampagne met het motto ‘Weet jij wat je drinkt?’. Een variant van ‘Weet wat je eet’. Het merk daagt de frisdranksector uit om duidelijk te zijn over de ingrediënten van hun producten.

Nicole Horsmans en Daan Harterink startten in 2017 met de productie van frisdrank en siropen onder de merknaam Soof Drinks. Beide werkten jarenlang in de supermarkt- en voedingsindustrie en verwonderden zich over de vele onherkenbare en niet uit te spreken ingrediënten in frisdrank en siroop.

Natuurlijke ingrediënten

Met Soof Drinks doen ze anders vertelt Horsman. “We maken siropen en frisdranken van 100 procent natuurlijk fruit, groenten en kruiden. Dus geen toegevoegde suikers, suikervervangers, conserveermiddel, zoet-, kleur- en smaakstoffen.” Alle ingrediënten staan op de voorzijde van de verpakking.

Bewustwordingscampagne

Met de nieuwe bewustwordingscampagne ‘Weet jij wat je drinkt?’ hebben Horsman en Harterink twee doelen. Allereerst bewustwording bij consumenten. 98,5 procent van het frisdrankschap bestaat volgens hen uit producten met onherkenbare en niet uit te spreken ingrediënten. Veel consumenten beseffen dit niet. Daarnaast willen ze andere frisdrankproducenten uitdagen om te veranderen. De twee streven naar een transparante en toekomstbestendige voedselindustrie. “Dus weg met de kleine lettertjes en onnodige ingrediënten.”

Soof Drinks

De siropen en frisdranken van Soof Drinks zijn verkrijgbaar op zo’n 1500 verkooppunten waaronder Gall & Gall, Spar City, Crisp, Holland & Barrett; op hogescholen en universiteiten; in ruim 750 horecazaken in Nederland; en bij groothandels als Sligro, Hanos en Bidfood. Sinds 2022 is het merk ook internationaal actief met lanceringen in België, Verenigd Koninkrijk, Aruba, Oman en Bahrein.

Bron: Soof Drinks

Geen nieuws meer missen van BeverageNL? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke twee weken het laatste nieuws in je mail.

Inschrijven nieuwsbrief

Altijd op de hoogte blijven?