Peterman 30° klaar voor toekomst

11 maart 2015

Peterman 30° graanjenever klaar voor de toekomst in een nieuwe fles van O-I

Schiedam, 10 maart 2015 - Owens-Illinois, Inc. (NYSE: OI), ‘s werelds grootste producent van glasverpakkingen, realiseerde de nieuwe glasverpakking voor Peterman 30° graanjenever van Bruggeman, producent en distributeur van sterke dranken en Belgisch markteider in het alcoholisch segment. Met de nieuwe fles wil Bruggeman vernieuwing en authenticiteit aan elkaar linken.

Guy Tapernoux, gedelegeerd bestuurder van Bruggeman: “Door de intense en jarenlange samenwerking met O-I kennen ze perfect onze Peterman-fles2-200x300 waarden en onze normen van bottelen. Ze kennen de technische specificaties van onze productielijn en zijn sterk in technologie en innovatie. Daarom vertrouwden we het ontwerp toe aan het designteam van O-I. Het eerste voorstel dat ze ons bezorgden beantwoordde al meteen aan onze verwachtingen.”

Retrostijl met een moderne twist

Het ontwerp van O-I komt tegemoet aan de vraag van Bruggeman om een grotere focus te leggen op het merk Peterman en de drank sterker te positioneren op de Belgische markt, maar ook met het oog op export. De nieuwe fles heeft een retrolook met een modern kantje, zonder het authentieke karakter van Peterman uit het oog te verliezen. Het voluit geschreven ‘Bruggeman’ werd van de fles verwijderd. Hiervoor in de plaats voegde O-I verschillende decoratie-elementen toe in embossing. Zo werd de fles verrijkt met ‘Made in Belgium’ en ‘Taste the Belgian Spirit’ en werd onderaan Peterman toegevoegd.

Patrick Waegemakers, segment manager bier, spirits en wijnverpakkingen voor O-I Benelux vervolgt: ”Het logo, een B die zowel voor België als Bruggeman staat, werd eveneens in embossing in het midden onderaan de hals geplaatst. De hals werd smaller en langer en de fles werd afgevlakt aan de zijkanten. Het resultaat is een kwalitatieve glasverpakking die de Belgische spirit uitstraalt.”

Sinds haar oprichting in 1884 stelt Bruggeman hoge eisen aan de kwaliteit van haar producten, waarbij traditie en innovatie voorop staan. Hun assortiment wordt jaarlijks uitgebreid met nieuwe variaties alcoholische dranken. Hun glasverpakkingen worden ook regelmatig vernieuwd om hun merken sterker te positioneren, waarbij ze inspelen op trends in de markt.

“Enkel een glasverpakking, uitgerust met de juiste look en decoratie-elementen, weerspiegelt de kwaliteit van onze producten,” vervolgt Guy Tapernoux. ”Als je daar de duurzame productie en de voordelen die een glasverpakking heeft voor de smaak en de gezondheid bijneemt, dan weet je dat glas de logische keuze is voor onze producten.”

Internationale vertegenwoordiging

Sinds 2009 maakt Peterman onderdeel uit van de Franse groep ‘La Martiniquaise’. Dit familiebedrijf, met een focus op gedistilleerde dranken en een uitgebreid portfolio aan internationale merken, is de nummer 2 in Frankrijk en behoort wereldwijd tot de top 10. Hierdoor versterkt Bruggeman zijn aanwezigheid op internationale markten en kan het de sterkte van lokale dranken zoals de Belgische graanjenever promoten in het buitenland.

“Consumenten appreciëren onze graanjenever om zijn pure en authentieke smaak. Maar we willen hen ook laten kennis maken met jenever als ingrediënt voor cocktails,” vertelt Guy Tapernoux. “We wilden de fles daarom een modernere spirits-look geven, een nieuw imago, met aandacht voor het gebruiksgemak voor barmannen, maar met behoud van het unieke en oorspronkelijke Belgische karakter.”

Altijd op de hoogte blijven?