Het bier van het merk Palm, bekend om de groen met roodgekleurde verpakkingen en, krijgt na bijna 100 jaar een verrassende twist. Palm lanceert drie nieuwe varianten: de Palm WeissAss, Palm 8 Horsepower Blond en PalmTree TropicAle. Elke soort bier heeft zijn eigen design gekregen op de verpakking.

De designs van de verpakkingen zijn gebaseerd op herkenbare elementen, maar dan in een nieuw jasje weergegeven. Zo kreeg het paard van Palm vleugels van gerst en een hoorn op de WeissAss. De nieuwe varianten liggen vanaf 3 april in de winkels van de Albert Heijn, Jumbo en bij een aantal horecazaken de Palmtree TropicAle. In een eerste fase worden deze bieren in Nederland gelanceerd.

Soorten bieren

Palm WeissAss – NE-Style Witbier – 5.4% vol (blik) 

De eigenschappen van het Belgische Witbier gecombineerd met de eigenschappen van de Amerikaanse New-England IPA. Een licht, troebel bier van 5.4% vol met de smaak van Mosaic, Citra en Enigma hop.

Palm 8 Horse Power – Belgian Blond – 8.0% vol (blik)

De Palm 8 Horse Power is een bovengistend Belgisch Blond bier van 8.0% vol. De smaken van sinaasappel en chinotto zijn te ruiken en te proeven.

Palm TropicAle – 4.6 %vol (fles) 

Het bier heeft een tropische twist door de aroma’s van passievrucht, mango en hop.

Verandering voor horeca

Het bestaande glaswerk krijgt een nieuw, maar tweedehands jasje. Het nieuwe logo wordt namelijk over het oude logo op het bestaande glaswerk gedrukt en de bolglazen transformeren tot lampen in de horeca. Vanaf week 14 zullen deze lampen verschijnen in Nederlandse horecazaken. Daarnaast worden de oude taplenzen hergebruikt in de nieuwe neonlichten voor in de horeca.

Altijd op de hoogte blijven?