Gebroeders Kramers brengt Zwart Nazareth Dutch Gin op de markt. De basis van deze nieuwe premium gin is de originele receptuur van het familiebedrijf uit 1776. Aan de lancering is een crowdfunding gekoppeld om een extra impuls te geven aan de heroprichting van het bijna 250 jaar oude familiebedrijf uit Schiedam.
Peter en Jeroen, negende generatie Kramers, hebben in 2020 de Distilleerderij Gebroeders Kramers heropgericht. Met de introductie van de nieuwe gin wil Gebroeders Kramers iedereen de kans geven om ambassadeur van het merk Zwart Nazareth te worden. Daarvoor is een crowdfundingcampagne opgezet. In 2026 hoopt Distilleerderij Gebroeders Kramers zijn 250-jarig bestaan te vieren.
Dutch gin
Zwart Nazareth Dutch Gin (42%) is gedistilleerd uit natuurlijke ingrediënten. Naast jeneverbes is onder andere graan te proeven, afkomstig van de moutwijn. Dit is een distillaat, gestookt uit granen en de basis van jenever, de voorloper van gin. Daarnaast bevat de gin een hint van roos met een licht floraal effect en citrus en andere botanicals.
Deze gin kan puur gedronken worden of gemixt met een premium tonic. Hiervoor werkt het merk samen met The London Essence Company. Richard Zijlstra, brand ambassador van London Essence zegt: “De geschiedenis én de filosofie van London Essence en Zwart Nazareth vertonen opvallende gelijkenissen. Beide bedrijven bestaan lang en zijn recent ‘opgefrist’. Daarnaast staat bij ons beiden distilleren, kwaliteit en smaak centraal.”