In zijn nieuwe rol van business unit director zal Van de Ven de commerciële activiteiten in Nederland leiden en verantwoordelijk zijn voor de voor de on- en off-trade in de markt. Van de Ven begon twaalf jaar geleden bij Bacardi waar hij in zijn vorige rol de off-trade activiteiten in Nederland leidde.
“Bacardi is trots om het nummer één bedrijf in sterke dranken in Nederland te zijn”, vertelt Van de Ven. “Het is geen positie die we licht opvatten. Als familiebedrijf hechten we belang aan de langetermijnrelaties die we hebben met onze klanten. We zijn trots op onze nauwe samenwerking met hen om duurzame groei te realiseren. Wat goed is voor hun bedrijf, is goed voor Bacardi.”
Stephane Cluzet
Van de Ven zal rapporteren aan Stephane Cluzet. Cluzet wordt de managing director voor het cluster West-Europa en is verantwoordelijk voor Frankrijk en de Benelux. Daarvoor was hij managing director voor Bacardi in Frankrijk en Italië.
“Bacardi rum en Martini vermouth zijn beide sterke merken die nog steeds ruimte hebben om te groeien”, zegt Stephane. “Maar het is net zo spannend om nieuwere merken in ons portfolio te laten groeien. Premiumisatie is een trend die blijft toenemen en de cocktailcultuur is nog steeds bijzonder populair. Dat maakt dat er een groot groeipotentieel is voor merken als Patron tequila, Grey Goose vodka en St-gemain elderflower liqueur. Ze zijn de toekomstige kopstukken van de drankenindustrie in Europa.”