Horecasamenwerking Jopen en ’t Taphuys

4 juni 2024 unsplash
De Haarlemse bierbrouwerij Jopen kondigt een samenwerking met ’t Taphuys aan. Jopen ziet de samenwerking als een nieuwe stap in de richting naar groei, duurzaamheid en een grotere zichtbaarheid in de Nederlandse horecawereld.

’t Taphuys, bekend van het horecaconcept waarbij gasten zelf hun drankjes kunnen tappen via een kaartsysteem, heeft vestigingen in Tilburg, Utrecht en Arnhem. Later dit jaar zal er een vierde filiaal openen in Eindhoven. Jopen kondigt nu een samenwerking met ‘t Taphuys aan om zichtbaarheid in horeca te vergroten. De samenwerking tussen Jopen en ‘t Taphuys gaat verder dan alleen de verkoop van de bieren. “In de vestigingen van ’t Taphuys zal aan de tapwanden een uitgebreid assortiment Jopenbieren te vinden zijn. Bovendien organiseren we komend jaar gezamenlijke events, zoals proeverijen, tap takeovers en masterclasses. Ook zijn we van plan om samen exclusieve limited edition bieren uit te brengen”, licht Lydian Ordeman-Zoetman, commercieel directeur van Jopen toe

Zelf tappen

“Wij zijn erg trots om deze samenwerking te bekrachtigen”, zegt Michel Ordeman, algemeen directeur van Jopen. “We delen de drive om gasten een verrassend assortiment bier aan te bieden, waarbij kwaliteit en innovatie voorop staat. ’t Taphuys maakt gebruik van een zelftapsysteem met veertig tot honderd bieren. Je kunt aan de tapwanden zelf tappen, proeven en ontdekken. Deze samenwerking biedt ons de mogelijkheid om ervaring op te doen met dit unieke concept. In de toekomst willen we in de Pastorie van de Jopenkerk Haarlem ook graag een self service-concept introduceren.”

Crowdfunding

“Deze samenwerking met ’t Taphuys is een  nieuwe, strategische stap in de groei-, verduurzamings-, en innovatieplannen van Jopen. Ook de verduurzaming van de brouwerij, installatie van een zelftapsysteem én de aanschaf van een rotatiebliklijn vuller staan op de planning”, aldus Jopen. De brouwerij beoogt deze plannen te realiseren middels een crowdfunding campagne, die afgelopen weekend met zes maanden verlengd is. Fans en bierliefhebbers kunnen zich nog tot eind dit jaar inschrijven als investeerder.

Altijd op de hoogte blijven?