Duurzaam koffiemerk De Koffiejongens breidt uit naar Duitsland

9 november 2023 Redactie Food
Het Nederlandse koffiemerk De Koffiejongens, bekend om zijn biologisch afbreekbare koffiecups, kondigt een uitbreiding naar Duitsland aan onder de naam The Blue Cycle. Het bedrijf wil in Duitsland de duurzame missie om aluminiumafval tegen te gaan voortzetten. Walter Morriën, (medeoprichter De Koffiejongens): “In een land als Duitsland, waar de koffiecultuur zo bloeit, kunnen we met The Blue Cycle op grote schaal impact maken.”

The Green Cycle was wellicht een logische naam geweest, maar in een ondernemersklimaat waar ‘groen’ steeds vaker een nare bijsmaak krijgt omwille van het beruchte greenwashing, besloot De Koffiejongens voor een andere kleur te kiezen. Aangezien onze planeet voor 70% uit water bestaat, was de keuze voor de kleur blauw snel gemaakt. Bovendien is het product van The Blue Cycle, net als dat van De Koffiejongens, cyclisch; van grondstoffen (van gebruik naar compost) tot aan het abonnementsmodel. The Blue Cycle zal in Duitsland live gaan met vijf smaken, gebaseerd op onderzoek naar het Duitse smaakprofiel: Lungo, Lungo Forte, Espresso, Ristretto en Decaf.

Goede synergie

The Blue Cycle GmbH is het merk waarmee De Koffiejongens de Duitse markt gaat betreden. Een dedicated team, inclusief Duitstalige collega, bedient vanuit Nederland de Duitse markt en heeft de volledige focus op The Blue Cycle. Er is gekozen om de Duitse lancering vanuit het kantoor in Bussum aan te sturen, zodat vanaf het begin de synergie met De Koffiejongens goed gewaarborgd kan worden. De missie blijft onveranderd en bovendien is merk-consistent zakendoen belangrijk voor De Koffiejongens. 

Duurzaamheid als kernwaarde

De koffiecups van The Blue Cycle zijn net als de koffiecups van De Koffiejongens hier in Nederland, gemaakt van volledig afbreekbare plantaardige materialen, die na gebruik bij het GFT kunnen. De koffiedrab kan zelfs op de composthoop. Het nieuwe Duitse label is toegewijd aan zowel het leveren van kwaliteitskoffie als het verminderen van de ecologische voetafdruk in alle processen van de keten. Morriën: "Met de uitbreiding naar Duitsland willen we onze boodschap nóg verder verspreiden en een revolutie in de koffiewereld stimuleren”.

 

 

 

 

Altijd op de hoogte blijven?