Wanneer je als bedrijf graag de relatie met partners warm wilt houden of een aandenken wilt creëren voor eventueel nieuwe klanten, dan zijn er verschillende manieren waarmee je dit kunt bereiken. Zo kun je bijvoorbeeld een taart opsturen naar partners, om aan te tonen dat de relatie waardevol is. Of wanneer je op een beurs staat, is het mogelijk om bedrukte pennen of kladblokjes uit te geven. Op deze manier onthouden eventuele toekomstige klanten wat de naam is van jouw bedrijf en welke diensten of producten jouw bedrijf aanbiedt. Dit kan resulteren in nieuwe klanten voor het bedrijf. Naast de genoemde geschenken, zijn er uiteraard nog andere manieren die ingezet kunnen worden voor het creëren van een warme relatie of aandenken. Benieuwd welke manieren dat zijn? Dit artikel geeft antwoordt op die vraag.
Een blijvend aandenken
Het opsturen van een taart is een warm gebaar om duidelijk te maken dat de relatie van grote waarde is. Nu is een taart echter van korte duur, aangezien het al snel wordt opgegeten. Wanneer je als bedrijf een blijvend aandenken wilt creëren, is het ook mogelijk om bedrukte glazen op te sturen. Glazen bedrukken kan op verschillende manieren. Door bijvoorbeeld water, koffie of theeglazen met het bedrijfslogo te bedrukken en op te sturen, zal de partner iedere keer dat hij of zij drinken pakt het logo van het bedrijf zien. Dit zal een blijvend aandenken creëren bij de partner.
Hetzelfde concept kan ook ingezet worden op bijvoorbeeld een evenement of bedrijfsbeurs. Door bezoekers van het evenement te vertellen over jouw bedrijf, welke diensten of producten je levert en vervolgens een bedrukt glas of drinkbeker te overhandigen, zal de bezoeker een blijvend aandenken hebben aan jouw bedrijf. Dit kan uiteindelijk resulteren in de creatie van een nieuwe klant.
Andere vormen van promotiemateriaal
Uiteraard zijn er nog vele andere vormen van promotiemateriaal. Waar het eerder in het artikel ging over bedrukte pennen en kladblokjes, is het ook mogelijk om bijvoorbeeld aanstekers, usb-sticks, sleutelhangers of openers. Dit zijn voorwerpen die relatief vaak worden gebruikt, waardoor de gebruiker het bedrijfslogo regelmatig te zien krijgt. Het uitdelen van promotiemateriaal is daarom ook een sterk marketingmiddel, om zowel de naamsbekendheid als het klantenbestand te laten groeien.
Kortom, door voorwerpen te bedrukken die regelmatig worden gebruikt, wordt er een blijvend aandenken gecreëerd bij de gebruiker. Op deze manier zal de potentiële klant sneller contact opnemen met het bedrijf, om uiteindelijk daadwerkelijk iets af te nemen.